1. Na rozdíl od jazykové školy přistupuji k výuce nanejvýš individuálně. Ať už se jedná o jednotlivce či menší skupinu (2-5 členů), výuka je vždy upravena dle schopností a možností studenta/studentů.
2. Termíny lze domlouvat flexibilně z hodiny na hodinu, a i když mám pravidlo 24 hodin předem (což znamená, že je potřeba termín změnit den před plánovanou výukou), většinou není problém se na změně dohoudnout i v případě neočekávané nutnosti hodinu odřeknout.
3. Pokroky jsou zpravidla rychlejší než ve skupinové výuce. Nemusí se čekat na pomalejší jedince, případně odpadá zdržení při vysvětlování probraného lidem, kteří minulou hodinu chyběli.
—————
1. V hodině není rovnocenný partner - učitel je vždy o několik úrovní výše a pro některé studenty toto zjištění, že mu nejsou schopni se zatím vyrovnat, může být demotivační.
2. Vyšší finanční zátěž - jazykové školy těží z úspor z rozsahu, tj. čím větší škola, tím menší podíl fixních nákladů se objeví v ceně za vyučovací hodinu a tím je kurzovné levnější. Navíc většinou platí své učitele poměrně málo, aby také snížily cenu kurzovného. Často se tedy stává, že máte za vyučujícího ještě neaprobovaného studenta, který potřebuje získat zkušenosti - na vás.
—————
Doučování se většinou týká dětí školou povinných, ale může se týkat též studentů a dospělých. Základním kriteriem je rozsah studia (cizího jazyka či jiného předmětu). Při doučování se opakují věci, které si student měl osvojit už ve škole, procházejí se domácí úkoly a vysvětluje se učivo zadané jiným učitelem. Doučující není tím, kdo plánuje obsah a strukturu výuku, pouze podává pomocnou ruku při jejím zvládnutí, pokud student není schopen toto zvládnout sám.
—————